Edition_3

   

 

 

מגזין העיצוב מבית אימג׳ארט 

בפתחה של המהדורה השלישית אני שמח להציג בפניכם מאמרים שיגרמו לכם להסתכל על דברים בצורה קצת אחרת. אם אצליח, עשיתי את שלי.

גם הפעם תוכלו ליהנות מהמדורים שלנו "כשעיצוב פוגש שיווק", והפעם באווירה פורימית, בחרנו השבוע להסביר את החשיבות בעיצוב אריזות יצירתיות ולהראות דוגמאות לעיצובים מיוחדים מהעולם. במדור "הויטרינה"- נציע מספר עבודות של הסטודיו. ביניהן פיתוחים ישראלים חדשים אשר פרצו השנה לשוק. ובמדור "עבודות שחייבים לראות - סטאדי קייס מהארץ והעולם" נעסוק הפעם במגמה ההולכת ומתרחבת של השטחה והפשטת לוגו. לאחר טרנד התלת מימד מהעשור הקודם ניתן לראות תהליך חזרה לפשטות ולמינימליסטיות. תהליך שקורה גם בחברות גדולות שכבר ייצבו את עצמן בשוק העולמי במשך שנים, כמו "Google" למשל.

ואם בחברות גדולות עסקינן, אי אפשר היה להתעלם מחשיפת הלוגו החדש של חברת partner. הרשו לי לכתוב רק כמה מילים על המיתוג שסער השבוע בכל מדיה אפשרית. להמשך קריאה לחצו כאן

כמו במהדורות הקודמות גם במהדורה זו נציע לקוראינו צ'ופר, הפעם צ׳ופר מגניב במיוחד לפורים המתקרב! אם תמשיכו לקרוא תגלו מהו....

קריאה מהנה!

כשעיצוב פוגש שיווק

במדור זה אעסוק באחת מהסוגיות החשובות בעולם העיצוב, בטח שמדובר בעיצוב גראפיסוגיית השיווק.

והיום נעסוק באריזות חכמות ובחשיבותן!

אני מניח שכולכם בוודאי מכירים את המשפט: "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו". זהו משפט בעל משמעות רבה. אך בעידן של היום, במאה ה-21, המשפט הזה כבר לא ממש רלוונטי. ה"קנקן" הוא מהות המכירה והשיווק. בזכות המראה שלו ומה שהוא משדר, עסקים קמים ונופלים. שלא תבינו לא נכון, גם מה שיש בתוך הקנקן מאוד חשוב וחייב להיות נכון, שימושי ודרוש בשוק, אך היום הכל מתחיל מכיצד הדברים נראים. קודם כל המוצר צריך להיראות טוב ומושך. רק אח"כ הצרכן ישקול האם לרכוש אותו או לא. וכאן בעצם נכנס תפקידו של המעצב. ה״קנקן״ במקרה שלנו הוא אריזת המוצר. על המעצב לדעת לשלב בין עיצוב אסתטי ויפה לבין עיצוב מעניין, נכון וחכם שיענה על בריף הלקוח ועל דרישות המוצר. 

אוטוטו חג פורים מגיע ואפשר לומר שהאריזות שהבאנו לפניכם לא רק עוטות עיצוב יצירתי וחכם אלא ממש החליטו להתחפש למוצר אחר...

היכנסו למדור המלא כדי לראות דוגמאות לאריזות חכמות, מעניינות ויצירתיות שיגרמו לכם לעצור עוד רגע ולהתעניין במהות המוצר:

 

ויטרינה

מדור "הויטרינה" הוא מעין חלון ראווה לעבודות של סטודיו אימג'ארט. בכל מהדורה ננסה להתמקד בעבודות שונות עם סיפור מיוחד מאחוריהן או עבודות שתהליך העבודה שלהן היה מעניין ויוצא דופן.

והפעם נציץ על מיתוג ועיצוב אריזה למוצר חדש בשוק (שאף זיכה אותנו בפרס בינלאומי על העיצוב!), פתרון מעולה לאלו שנתקעים בלי סוללה במהלך היום (בינינו, למי זה לא קרה?), נביט על מיתוג לחברה שדואגת לך למשכנתא ועל עיצוב לאפליקציה חדשה ומדליקה.

לצפייה ב"ויטרינה" וקריאה נוספת לחצו כאן:

 

 

 

עבודות שחייבים לראות!״סטאדי קייס״ מהארץ והעולם

במדור זה נציג כל חודש פוסט חדש שמנתח עבודות עיצוב גראפי יוצאות דופן ומיוחדות מהארץ ומהעולם בנושא מתחלף: עיצוב אריזה, כרטיסי ביקור, לוגו, רענון מיתוג, אמצעי נראות, פרינט, כרזות ועוד..

והפעם:  10 רענוני הלוגו הטובים בעולם!

רענון וחידוש לוגו הינו תהליך הכרחי לכל עסק יציב הקיים במשך מספר שנים. תשוו את העניין לעיצוב אופנה, כמו שמעצבי אופנה מתאימים עצמם לטרנדים חדשים הבאים והולכים, או שתקראו לזה "צו האופנה", כך גם בעולם העיצובעיצוב (גראפיתעשייתיאינטראקטיבי, פנים, אדריכלות ועודהוא דינאמי ומתפתח בהתאם לתקופה.

אם אתם רוצים ללמוד איך לרענן את הלוגו של העסק שלכם ללוגו חכם, פשוט ואופנתי לחצו כאן:

 

 

פורים מהסרטים 

אחת העבודות היותר כיפיות שיצא לנו לעשות היתה עיצוב לוח שנה לחברת ל.מ. עובדי החברה הגיעו אלינו לסטודיו ליום צילומים, שזו היתה חוויה בפני עצמה, והפכנו אותם לגיבורים מהסרטים (בעזרת פוטושופ בלבד)! כמובן שבחרנו לכל עובד את הגיבור שמתאים לו והתוצאה היתה מדליקה!

רוצים גם ״להתחפש״ לגיבורים?
אנו מעניקים לכם במתנה תמונת גיבורים מהסרטים!
כל שעליכם לעשות זה להתקשר אלינו ולהירשם

 

ההטבה תינתן ל-10 המתקשרים הראשונים ובתאום מראש בלבד
לפרטים נוספים ולקבלת ההטבה התקשרו אלינו 03-6090700

להצטרפות לרשימת הניוזלטר לחץ כאן   /  Be our friend on F  /  www.imageart.co.il  /  צור קשר

 

 

 

 

 

 

 

המשך קריאת מדורים

 

>> כשעיצוב פוגש שיווק


במדור זה אעסוק באחת מהסוגיות החשובות בעולם העיצוב, בטח שמדובר בעיצוב גראפי – סוגיית השיווק.

והיום נעסוק באריזות חכמות ובחשיבותן!

אני מניח שכולכם בוודאי מכירים את המשפט: "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו". זהו משפט בעל משמעות רבה. אך בעידן של היום, במאה ה-21, המשפט הזה כבר לא ממש רלוונטי. ה"קנקן" הוא מהות המכירה והשיווק. בזכות המראה שלו ומה שהוא משדר, עסקים קמים ונופלים. שלא תבינו לא נכון, גם מה שיש בתוך הקנקן מאוד חשוב וחייב להיות נכון, שימושי ודרוש בשוק, אך היום הכל מתחיל מכיצד הדברים נראים. קודם כל המוצר צריך להיראות טוב ומושך. רק אח"כ הצרכן ישקול האם לרכוש אותו או לא. וכאן בעצם נכנס תפקידו של המעצב. ה״קנקן״ במקרה שלנו הוא אריזת המוצר. על המעצב לדעת לשלב בין עיצוב אסתטי ויפה לבין עיצוב מעניין, נכון וחכם שיענה על בריף הלקוח ועל דרישות המוצר. 

אוטוטו חג פורים מגיע ואפשר לומר שהאריזות שהבאנו לפניכם לא רק עוטות עיצוב יצירתי וחכם אלא ממש החליטו להתחפש למוצר אחר...

הנה לפניכם כמה דוגמאות לאריזות חכמות, מעניינות ויצירתיות שיגרמו לכם לעצור עוד רגע ולהתעניין במהות המוצר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בדוגמאות הנ"ל ניתן לראות חשיבה עיצובית תלת מימדית הנוגעת במהות המוצר. האריזה מביאה לידי ביטוי את תועלות המוצר ומדגישה אותן. 

ניקח לדוגמא את העטיפה של היין, אחד השימושים של בקבוק יין הוא כשרוצים לתת אותו כמתנה רומנטית לאהוב או אהובה. שילוב התמונה של הפרחים בעטיפה יוצרת אשליה של זר פרחים שגם הוא מתקשר באופן ישיר כמתנה רומנטית ולכן זה משלים את היין ואף מוסיף נדבך נוסף ומתוחכם למתנה שהיא בנאלית לכאורה.

 

התמונות במדור נמצאו באתרים: savysugar.com, viralnova.com, thepackaginginsider.com, twitter.com, pick.mydesy.com, creativeguerrillamarketing.com, creative-marketingads.com

 

 

>> לאורנג׳ יש פרטנר?      

שמענו השבוע לא מעט תגובות מעמיתנו מהתחום, וגם כאלה שלא מהתחום, אודות המיתוג החדש של חברת Partner. אני לא ממהר להצטרף למלעיזים למרות שכן אביע הסתייגות מהבחירה של החברה לפנות לחברת MetaDesign העולמית שיעשו עבורם את המיתוג כאשר לא חסרים משרדים מוכשרים בארץ.
בכל זאת נסתכל מעבר ונבחן מה היתה כוונת המשורר, או כמו שאומרים בשפה מקצועית מהי מהות המותג, מהם ערכיו, ומה הסיפור שמספר המותג. נראה שהם החליטו לשנות את הסיפור. ״זו הייתה הזדמנות להציג מותג חדש עם סיפור חדש. חברת טלקומוניקציה שבאה מתוך החברה של הצרכן הישראלי שחי את החיים המחוברים ורוצה מישהו שיהיה פרטנר, שותף. כולנו חיים את החיים המחוברים, ולא משנה באיזה התקן אנחנו משתמשים... היכולת לחבר בין מכשירים - זה הסיפור של פרטנר.״ כך אמר בנג׳מין גילגן, בכיר בMetaDesign. נשאלת השאלה האם לא כדאי היה למנף את מהלך ההתנתקות מאורנג' ולחזק את הקשר הפטריותי ישראלי כערך מותג? ושאלה נוספת וחשובה יותר, היא האם ב-Partner יצליחו לעמוד בהבטחה שהם בחרו כסיפור מותג? כי סיפור שאין בו אמת הוא מעשיה. ובהקשר לגוון הטורקיז, כשרוצים לבלוט בשוק וליצור בידול (לא נשארו הרבה גוונים במניפת הפנטון). אז הטורקיז אכן מזעזע - אבל אליו נתרגל.

 

 

 

המיתוג החדש. האם מרמז על מבוך הבירוקרטיה הישן והטוב?

 

 

 

>> ויטרינה 

חלון הצצה לעבודות של סטודיו אימג'ארט

 

מדור "הויטרינה" הוא מעין חלון ראווה לעבודות של סטודיו אימג'ארט. בכל מהדורה ננסה להתמקד בעבודות שונות עם סיפור מיוחד מאחוריהן או עבודות שתהליך העבודה שלהן היה מעניין ויוצא דופן.

והפעם נציץ על מיתוג ועיצוב אריזה למוצר חדש בשוק (שאף זיכה אותנו בפרס בינלאומי על עיצוב!), פתרון מעולה לאלו שנתקעים בלי סוללה במהלך היום (בינינו, למי זה לא קרה?), נביט על מיתוג  חברה לביטוח ועל עיצוב לאפליקציה חדשה ומדליקה.

 

מיתוג ועיצוב אריזות למותג mobeego 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מי לא מכיר את המצב בו הסוללה של הנייד מתרוקנת בדיוק ברגע שאתה צריך אותה יותר מהכל? כמובן ש'מרפי' דאג גם שלא יהיה לנו מטען זמין או מקום להטעין.

mobeego הוא פיתוח ישראלי, הנותן פתרון כאשר הסוללה של הטלפון הנייד מתרוקנת. mobeego הינה סוללה חד פעמית עם מתאם לכל סוגי הניידים, אשר ניתן לחבר למכשיר ולהמשיך להיות ניידים. ועוד דבר אחרון וחשוב - אין צורך להטעין אותה, היא קטנה וניתן להשאיר אחת בתיק תמיד.

כיום סוללת mobeego נמכרת ב-9 מדינות בעולם ומינואר 2016 הספיקה למכור 230,000 סוללות. והיד עוד נטויה...

ערכי הליבה: זמינות, עצמה, אנרגיה.

הגוונים הנבחרים ומשמעותם: צהוב ושחור, הינם הצבעים של הדבורה
הצהוב, סמל האור, חיים, אמת ואלמוות. 
הסמל הינו דבורה עם בסיס של סוללה. מהוצר בא ךתת את הבוסט שלו, קצר וקולע. כמו כן הסוללה עוצבה כפחית משקה אנרגיה.

השם שבחרנו MoBeeGo בא להעביר את התחושה של בא, עקץ והלך.

הסלוגן: Energy Drink For Your Mobile

תהליך העבודה כלל מיתוג, עיצוב לוגו, עיצוב הסוללה עצמה, עיצוב אריזות, סטנדים ועוד.

בדרך כלל אין לנו זמן להגיש עבודות לתחרויות, כך שהופתענו והתרגשנו לגלות שזכינו בפרס בתחרות הבינלאומית RED DOT על העיצוב למותג mobeego. (הלקוח הגיש את העבודה לתחרות הבינלאומית והמאוד מכובדת, ללא ידיעתנו). בקיצור - מרגש ומשמח!

לדוגמאות נוספות לחצו כאן

 

 

 

מיתוג ויזואלי לחברת ביטחונות

מי שכבר לקח משכנתא יודע. אין משכנתא בלי ביטחונות.
אז אם אתם רוכשים דירה, לוקחים משכנתא או רוצים לנצל את הריבית הנמוכה ולמחזר משכנתא תעשו לעצמכם טובה ותפנו לביטחונות. חברה מובילה שתלווה אתכם למשכנתא בטוחה ונוחה.

ערכי הליבה: חכמה - שירות - עצמה - יוקרה

הגוונים הנבחרים ומשמעותם: הגוון החום בו השתמשנו משדר קרקע יציבה ובטחון, אליו מצטרף הגוון הזהוב המשדר יוקרה. מבחינה אייקונית, ימקנו סילואט של פרש שח מט, אשר מעביר את המסר של "אנחנו נרוץ בשבילך מול כל הגופים" הוספנו לו קרן של חד קרן אשר מוסיף מימד קסום וגם לוחם בשבילך וכנף אשר מוסיפה מעוף ויוקרה.

השם הנבחר ביטחונות: משדר בטחון,

הסלוגן: אין משכנתא בלי בטחונות.

תהליך העבודה כלל מיתוג, עיצוב לוגו ושפה ויזואלית לחברה.

 

לדוגמאות נוספות לחצו כאן


עיצוב אפליקציית ChickyPic

צ'יקיפיק היא אפליקציה לפיתוח תמונות מהסמארטפון. האפליקציה נותנת אפשרות פשוטה ונוחה לפיתוח תמונות מהטלפון הנייד, מהפייסבוק או מהאינסטגרם בלחיצת כפתור. 

אפליקציה צעירה, מהירה וקלה לשימוש, שמאפשרת לפתח תמונות מהטלפון הנייד, ולקבל אותן עד הבית בהדפסה איכותית כתמונות בודדות, מגנטים ואפילו כאלבום כיס מעוצב. 

אפשר גם לשלוח כמתנה לסבא ולסבתא או למי שאוהבים. תתנסו ותיהנו.

ערכי הליבה: - קלות - פשטות - מהירות -  נוחות

הגוונים הנבחרים ומשמעותם: כתום, שחור ולבן
הכתום משדר קלילות ומהירות (מאפשר לנוע בחופשיות) השחור והלבן מאזנים אחד את השני ונותנים יציבות.

הסמל מורכב מארנב רץ על רקע של מצלמה, המטרה לשדר מהירות וזמינות

השם שבחרנו עבור הלקוח הינו ציקי פיק ומבטא במהירות ובפשטות את תוצרי האפליקציה.  

הסלוגן: Ready-Set-Print

תהליך העבודה כלל מיתוג, עיצוב לוגו, עיצוב עמודי האפליקציה ועוד.

 

לדוגמאות נוספות לחצו כאן

 

 

>> עבודות שחייבים לראות
"סטאדי קייס" מהארץ והעולם

 

במדור זה נציג כל חודש פוסט חדש שמנתח עבודות עיצוב גראפי יוצאות דופן ומיוחדות מהארץ ומהעולם בנושא מתחלף: עיצוב אריזה, כרטיסי ביקור, לוגו, רענון מיתוג, אמצעי נראות, פרינט, כרזות ועוד..

והפעם: 10 רענוני הלוגו הטובים בעולם!

רענון וחידוש לוגו הינו תהליך הכרחי לכל עסק יציב הקיים במשך מספר שנים. תשוו את העניין לעיצוב אופנה, כמו שמעצבי אופנה מתאימים עצמם לטרנדים חדשים הבאים והולכים, או שתקראו לזה "צו האופנה", כך גם בעולם העיצוב. עיצוב (גראפי, תעשייתי, אינטראקטיבי, פנים, אדריכלות ועוד) הוא דינאמי ומתפתח בהתאם לתקופה.

דוגמא קלאסית: אם לפני כמה שנים הצליחו להפוך אובייקט דו מימדי לתלת מימדי וניסו ליישם זאת על ידי אפקטים מיוחדים בכל מקום אפשרי, היום ישנו תהליך הפוך. היום מנסים להשטיח את השפה הגראפית. ככל שזה נראה יותר שטוח, מינימליסטי ופשוט - כך זה נראה יותר מתוחכם ומתקדם.
והפעם נציג בפניכם את עשרת רענוני הלוגו הטובים בעולם!

‏1. google

למעלה משמאל בכיוון השעון: 1. הלוגו של גוגל מ-1999 עד 2010. 2. הלוגו של גוגל מ-2010 עד 2013, ההבדל הגדול בהשוואה ללוגו הקודם הוא הקטנת מרחק הצל המושלך מאחורי המילה "גוגל" והשינוי בצבע ה-"o" השני מצהוב לכתום. 3.הלוגו של חברת גוגל מ-2013 עד 2015, ההבדל העיקרי בינו לבין הלוגו הקודם הוא השטחה של האותיות. 4.הלוגו החדש של גוגל. שינוי של הפונט לפונט סן-סריפי. שינוי דרמטי זה עורר מחלוקת בציבור וגרם לשיח ברשת בין כאלה שאהבו לכאלה שממש התנגדו לשינוי.

כמו כן, ניתן לראות שגם הלוגו של דפדפן כרום מבית גוגל עבר תהליך השטחה מלוגו תלת מימדי ללוגו שטוח ללא הצללות.

2. Apple

משמאל לימין: הלוגו הראשון של אפל, כפי שצויר על ידי רונלד ויין ובו נראה אייזק ניוטון תחת עץ התפוח, הלוגו הצבעוני שהיה עד שנת 1998 והלוגו הנוכחי. השינוי שעבר הלוגו של אפל הוא ההוכחה הקלאסית שהמשפט Less is more - לגמרי עובד.

3. Spotify

ספוטיפיי הוא שירות מוזיקה דיגיטלי שהושק בשנת 2008 על ידי חברה שבדית. המערכת אינה זמינה בישראל ולכן הישראלים פחות מכירים אותה, אך אם נסתכל על התפתחות הלוגו שלהם (משמאל לימין), שנוצר רק בשנת 2008 והספיק לעבור מאז כבר 3 גרסאות(!), נראה שגם הם הבינו את המגמה ההולכת ומתרחבת של השטחת הלוגויים והצטרפו לחגיגה.

‏4. PEPSI

כאן ניתן לראות את התפתחות הלוגו של חברת פפסי לאורך השנים. במקרה הזה, קשה שלא להבחין בדמיון הרב בין הלוגויים הראשונים של פפסי ללוגו של קוקה קולה. כנראה שעם הזמן הם בכל זאת רצו לעשות שינוי כדי שיבדילו בינם לבין קוקה-קולה המוכרת. מעבר לשינוי הגדול שעבר על הלוגו עם כניסת הגל האדום והכחול, בשנות ה-50 (ראו בתמונה), שינוי דומיננטי נוסף קרה בשנים האחרונות כאשר הורידו את הרקע והשאירו רק את האייקון של העיגול. בדומה ללוגויים שראינו עד כה גם כאן ניתן לראות בבירור את תהליך הפיכת הלוגו לתלת מימדי וחזרתו לשטוח, מינימליסטי וחלק.

 

 

 

5. NIVEA

את חברת ניוואה רובנו מכירים בזכות הקופסא הכחולה והעגולה שהפכה לאייקון מפורסם המזוהה עם החברה במשך שנים. ניוואה עשו מהלך חכם ביותר כאשר לקחו את הקופסא הכל-כך מזוהה עימם והפכו אותה למוטיב המוביל במיתוג החדש שלהם. כפי שניתן לראות הלוגו מאוד מזכיר את התבנית הזו. כמו כן, ניתן לראות שהלוגו הפך שטוח יותר ונטול אפקטים שגורמים לו להיות תלת מימדי. מהלך זה הוא תוצאה של הטרנד עליו אנו מדברים אך גם בחירה מאוד שיווקית מכיוון שהצרכנים יוכלו לזהות מרחוק את הקרמים של ניוואה, גם אלה שלא מגיעים בקופסא העגולה והמוכרת. מהלך זה יאפשר לחברה לייצר איזו אריזה שהם רוצים מבלי להרגיש שהם מוותרים על האייקון ששומר על זהותם כבר שנים. 


למעלה: הקופסא המוכרת. למטה משמאל לימין: הלוגו הישן והחדש.

 

‏6. STARBUCKS

כאן ניתן לראות בצורה הטובה ביותר איך נראה תהליך הפשטת לוגו. הלוגו של רשת הקפה העולמית המפורסמת "סטארבאקס" מלכתחילה היה עמוס בפרטים. הרשת ככל הנראה רצתה לשמור על האייקון של האישה שמלווה אותה כבר משנת 1971 אבל אין ספק שעם השנים האייקון מקבל צורה יותר פשוטה וקלה לעיכול. למרות שהתהליך הוא חיובי ורבים מהמעצבים יתמכו בו, אפשר למצוא לא מעט בדיחות ברשת על איך הלוגו ייראה בעוד מספר שנים. כמו בדוגמא הזו:

 

 

 

 
 
7. msn

דוגמא נוספת לחברה גדולה ומוכרת שעידנה את הלוגו שלה ונתנה לו מראה יותר נקי ומינימליסטי.

8. Hertz

וכל מילה נוספת מיותרת.

‏9. Adobe master collection

למעצבים שבינינו, האייקונים האלו מאוד מוכרים. כל כך מוכרים שהם רואים אותם לפחות פעם ביום. זהו אוסף התוכנות של אדובי המכיל בין היתר את תוכנת פוטושופ, אילוסטרייטור ועוד הרבה תוכנות גרפיות שונות. כצפוי ממיתוג של תוכנות גרפיות, גם הוא עובר שינויים במשך הזמן עם התפתחות הגרסאות של התוכנות. כאן ניתן לראות כיצד האייקונים של הגרסאות הקודמות (משמאל) קיבלו מראה של קופסא או תיקייה תלת מימדית והיום (מימין) העיצוב הרבה יותר שטוח, למעט מעברי צבע. ואם אנחנו כבר עוסקים בצבע, אנו רוצים לשבח את אדובי על הצבעוניות הנהדרת שהיא בחרה לאוסף זה.

‏10.  Facebook

אחרון חביב, הלוגו של פייסבוק. אמנם עבר שינוי מאוד מינימליסטי, אבל אולי דווקא עובדה זו מדגישה כיצד תהליך ההפשטה מצליח להשפיע אפילו על לוגו שהיה מאוד פשוט מלכתחילה.

עד כאן להיום... ניפגש במהדורה הבאה!

עוסקים במלאכה: יפעת וייס-לנקרי וספי סמדר

התמונות במדור נמצאו באתרים: tiffanyabrown.wordpress.com, www.incitrio.com, www.themanual.com, www.fastcocreate.com, www.notcot.com, www.brandchannel.com