המשך קריאת מדורים
>> כשעיצוב פוגש שיווק
על העיצוב לתרום למטרות השיווקיות של המותג, להעביר את ערכיו בצורה אופטימלית ואינטואיטיבית, להתאים ולתרום לדימוי של המותג או לדימוי שנכון למותג לשוות לעצמו. חשוב שעבודת העיצוב לא תהיה רק אינטואיטיבית וללא סימוכין והצדקות לחפיפה מלאה בין המוצר המוגמר לבין המטרות שהוגדרו בבריף העיצוב.
לכן, לאחר קרוב לשני עשורים של ניסיון ומחקר בתחום, הסטודיו שלנו גאה (ממש כמו ילד יומהולדת) להציג את ImageArt Lab – מעבדת הרעיונות של אימג'ארט. ב"מעבדה" אנו לומדים לעומק, בשיטת עבודה יחודית, את הלקוח, את צרכיו, את ההזדמנויות ואת האיומים בשוק. חוקרים את הסביבה התחרותית ואת לקוחותיו של המותג.
אנו בוחנים את הרגישויות של לקוחות המותג. האם הם רגישים לאיכות, למחיר, לזמן תגובה, לסוג שירות וכו'. אנו לומדים את התועלות הנתפסות שהמותג יכול להעניק להם- אילו ערכים של המותג נתפסים כתועלות בעיני לקוחותיו. כל זאת בכדי ש"נדבר " איתם בתועלות שהמותג יכול להעניק להם במקום לנהל מולם שיח יהיר שמתאר רק את תכונות המותג, שלרוב, לצערי, שכיח במחוזותינו.
המיתוג והעיצוב נבחנים תמיד ביחס לסביבה התחרותית. בעיצוב אריזה, לדוגמה, נבחן לעומק את סביבת המדף. היכן הוא ממוקם במרחב הקמעונאי- עיצוב אריזה צריך להיות מושפע גם ממיקומה. אריזה שתמוקם ב"אמבטיית" המקרר צריכה לקבל דגש בחלקה העליון, מאחר ובעיקר החזית העליונה היא שנחשפת לציבור הקונים. מוצר שממוקם במדף גבוה או נמוך, צריך לקבל ביטוי לכך בעיצוב אריזתו.
כך גם לגבי ה"רעש השיווקי" שעושים המתחרים – האם בסביבה של עיצוב מוצרים צבעוני ורעשני נכון להתיישר לפי הנורמה הזו או אולי דווקא עיצוב שקט ונקי יעשה את העבודה ויבלוט על-פני מתחרים? מה לגבי מוצרים שממוקמים בקו קופות? מאחורי וטרינה? וכו'
בקיצור חברים, האומנות של העיצוב הגראפי משלבת כמה דצפלינות ולכן היא אומנות מורכבת במיוחד.
יש להבין ולחוש אסטתיקה, להבין פסיכולוגיה צרכנית, שיווק ומכירות. בסופו של דבר עיצוב טוב ועשוי למשעי יהיה אסתטי, מושך ויפה, אבל גם ומעל הכל - אפקטיבי.
תוכלו ללמוד עוד על השיטה – כאן
הא, ועוד משהו... החודש אנו מחלקים 4 סדנאות עיצוב חינם לבעלי עסקים ומנהלי שיווק! - רוצים גם? לחצו כאן

>> ויטרינה
מדור "הויטרינה" הוא כמו חלון ראווה בהיר ונוצץ לעבודות של סטודיו אימג'ארט. את הבמה הזו ננצל פחות כדי להתרברב (למרות שיכולה בטעות להשתרבב לנו מידי פעם התרברבות קלה?) ויותר כדי להציג עבודות מיוחדות עם סיפור מעניין מאוחריהן או עבודות שתהליך העבודה שלהן היה יוצא דופן.
והפעם, קצת על תהליך של רענון לוגו לחברה ותיקה בתנאי שוק משתנים, על חברה ומותג חדשים שמחפשים בידול בשוק שנראה על פניו צפוף, כמה מילים ותמונות על פיתוח מוצרים לשווקים בינלאומיים ועוד...
כמו בני אדם, גם מותגים צריכים לרענן את הסטייל והדימוי שלהם אחת לתקופה בכדי להשאר עדכניים ומסקרנים. הדימויים החברתיים משתנים על פני סאקלה של זמן ושימוש בדימוי מסויים יכול להפסיק להיות רלוונטי ואף להסב נזק ברבות הזמן.
ראו דוגמה על מקרה כזה בדיוק באייטם הבא או כאן
שאברב - היא החברה הותיקה ביותר בארץ המשווקת שואבי אבק מרכזיים לבית מבית אלקטרולוקס העולמית-המערכת שלהם מוטמעת בתשתית של המבנה ממש כמו צנרת המים, הניקוז והחשמל. מעין שואב אבק בתוך הקיר.מוצר נוח ומגניב!
לאחרונה החליטו במחלקת השיווק להניע מהלכים שיווקיים לחדד ולעדכן את ערכי הליבה וכמובן גם לרענן את המיתוג הויזואלי של החברה והלוגו. לצורך הובלת המהלך חברנו בסטודיו אימג'ארט לדודי מנביץ, מאושיות השיווק והאסטרטגיה הבכירות בארץ וכמובן מנכ"ל החברה, אפי חיו.
מכיוון שהחברה בעלת מוניטין רב שנים מול קהל המטרה שלה היה חשוב לנו, באופן טבעי, לשמר חלק מהנראות הויזואלית שאפיינה את החברה ועם זאת לעדכן מעט את הגוונים וכמובן את הגופנים והשפה האיקונית.
המהלך מראה סימני הצלחה ועליות במכירות ובנוסף החברה קיבלה שבחים רבים ממנהלי השיווק של חברת אלקטרולוקס העולמית. מנהלי שאברב הוזמנו לנאום בכנס שיווק בינלאומי של אלקטרולוקס, אודות המהלך המוצלח.
לפני

ואחרי
   
ברבריא - בימים אלו שוטפים את מדפים בקיוסקים וברשתות השיווק סדרת המוצרים הנפלאים של ברברי.
חטיפי בריאות טבעיים (אבל טבעיים באמת ולא כגימיק שיווקי) בתהליך שערך כשנה.
יחד עם עמיר לוי, יועץ שיווקי מהמנוסים בתחומו, חקרנו את התחום בארץ ובחו"ל והובלנו מהלך שיווקי ופיתוח של סדרת חטיפים טבעיים ואיכותיים במיוחד.
המהלך כלל בחירת שם, מיתוג, עיצוב שפה גראפית, צילום, עיצוב אריזות ואמצעי נראות ומכירה ותכנון אתר אינטרנט. בעזרת עמיר לוי נוצר שיתוף פעולה בין ברברי ללקוח נוסף של סטודיו אימג'ארט- אסם. וכך בצעד יוצא דופן חברת אסם תפיץ את סדרת מוצרי ברבר, מהלך שיחזק את כוחו של המותג החדש ותסייע לו בקרב הקשה על המדף.
בנוסף ובמקביל, תכננו, עיצבנו וביצענו אדפטציה למוצר וסדרת מוצרים לשוק האמריקאי.
    
1884 אירועי בוטיק- מקום באמת קסום לאירועי בוטיק מיוחדים הממוקם ברחוב ה"בילויים" בגדרה, הידוע ביחודיותו ואופיו הרומנטי.
החלל ששופץ ועוצב לתלפיות, שוכן במבנה היסטורי משנת 1884 ושירת את ראשוני המתיישבים החלוצים מתנועת ה"בילויים". לאחר שיחזור ברוח התקופה ההיסטורית, הותאם החלל לאירועי בוטיק קטנים עד 120 איש. עבודת העיצוב הגראפי והמיתוג, התיישרה עם המסורת של המקום וכללה מחקר על התקופה ואיסוף חומרים מארכיונים שונים.
 .jpg) 
לסיום (ואולי כאן השתרברבה לה התרבבות), כמו אב גאה, חשוב לי להציע הצצה לעבודות סיום של סטודנטים מקורס עיצוב אריזות,
אותו אני מעביר בשנקר הנדסאים.
לעבודות נוספות לחצו כאן
תהנו!
   
|