Edition_1

   

 

 

 

אז אהלן,

אני שמח, שלא נאמר קצת נרגש, להציג לפניכם את מהדורת הניוזלטר הראשונה של סטודיו אימג'ארט. 

אחרי קרוב לשני עשורים של פעילות אינטנסיבית ומתן שירות ללקוחות שונים בענפים מגוונים אנחנו מרגישים שצריך לתת קצת בחזרה ולחלוק עם הלקוחות, החברים והקהילה את הידע והתשוקה שלנו לעיצוב.

נשמח לחשוף אתכם למגמות עיצוב ו"סטאדי קייס" מהארץ ומהעולם. מבטיחים להציג אייטמים ואימג'ים מעוררי השראה שיפתחו לכם את הראש (או את הלב). 

נעסוק הרבה בקשר האמיץ בין עיצוב לשיווק ואיך העיצוב יכול וצריך להוות כלי בידי מחלקות השיווק.

על זה תוכלו לקרוא בפוסט חודשי- "כשעיצוב פוגש שיווק", במדור הקבוע "עבודות שחייבים לראות-  סטאדי קייס מהארץ והעולם" נציג אחת לחודש עבודות יוצאות דופן ויחודיות בנושא מתחלף מעולמות העיצוב והפרינט. במדור "הויטרינה"- נציע חלון ראווה לעבודות חדשות ומיוחדות של הסטודיו.

בנוסף תוכלו לקרוא על טכנולוגיות עיצוב חדשות, לקבל טיפים בתחום ולהיחשף לעיצובים מרהיבים, יצירתיים וחכמים מכל זרמי העיצוב, ממוצר ועד פנים. ומידי פעם נציע צ'ופרים מגניבים לקוראים שלנו.

אז הדקו חגורות, אנחנו ממריאים...

כשעיצוב פוגש שיווק

במדור זה אעסוק באחת מהסוגיות החשובות בעולם העיצוב, בטח שמדובר בעיצוב גראפיסוגיית השיווק

אומרים שעיצוב גראפי הוא אומנות. אך בשונה מאומנויות רבות אחרות, כאן לא תספיק האסתטיקה לבדה. כך שאם עיצוב גראפי הוא אומנות, הרי שזוהי אומנות השיווק והמכירה. מעצב גראפי טוב, מבין את תפקיד העיצוב בשרשרת הערך של השיווק- בסופו ואף בתחילתו של דבר. מיתוג, עיצוב לוגו, עיצוב אריזה, כרזה וכו' אסתטיים וחדשניים ככל שיהיו שאינם עולים בקנה אחד עם מטרות השיווק ולא תורמים למכירות, פשוט לא עושים שירות טוב למותג וללקוח שהזמין את שירותי הסטודיו הגראפי!

אם אתם רוצים ללמוד כיצד עושים זאת נכון לחצו כאן:

ויטרינה

מדור "הויטרינה" הוא כמו חלון ראווה בהיר ונוצץ לעבודות של סטודיו אימג'ארט. את הבמה הזו ננצל פחות כדי להתרברב (למרות שיכולה בטעות להשתרבב לנו מידי פעם התרברבות קלה?) ויותר כדי להציג עבודות מיוחדות עם סיפור מעניין מאוחריהן או עבודות שתהליך העבודה שלהן היה יוצא דופן.

והפעם, קצת על תהליך של רענון לוגו לחברה ותיקה בתנאי שוק משתנים, על חברה ומותג חדשים שמחפשים בידול בשוק שנראה על פניו צפוף, כמה מילים ותמונות על פיתוח מוצרים לשווקים בינלאומיים ועוד...

לכניסה אל ה"ויטרינה" הרעננה והנוצצת לחצו כאן:

 

 

עבודות שחייבים לראות
"סטאדי קייס" מהארץ והעולם

במדור זה נציג כל חודש פוסט חדש שמנתח עבודות עיצוב גראפי יוצאות דופן ומיוחדות מהארץ ומהעולם בנושא מתחלף: עיצוב אריזה, כרטיסי ביקור, לוגו, רענון מיתוג, אמצעי נראות, פרינט, כרזות ועוד..

והפעםעשרה לוגואים גרועים במיוחד!

אז כתבתי (די באריכות), כמה חשובה ראיה רחבה, כוללת ואינטר-דצפלינארית, כאשר ניגשים לבצע עבודה של עיצוב גראפי, בטח ובטח, שמדובר בעיצוב לוגו, שכל המיתוג והדימוי של המוצר או החברה נבנים סביבו.
כמו שיש הרבה מעצבים מוכשרים ומקצועיים, יש גם לא מעט שאינם כאלה ולכן לא חסרים לוגואים בעייתיים.

אם אתם רוצים ללמוד איך לא לעשות טעויות שיעלו לכם ביוקר - לחצו כאן:

 

 

צ'ופר החודש

 

אם הגעתם עד פה, סימן שהמדור הזה נועד בשבילכם!

כתבתי והרחבתי קצת על שיטת ImageArt Lab – מעבדת הרעיונות של אימג'ארט, שיטת עבודה תהליכית וסדורה שמטרתה להבין את המותג ולפצח את הקוד העיצובי הנכון ביותר עבורו, כך שיעביר במבט אחד מסר חדנכונה הקלישאה לגבי הרושם הראשוניבאמת אין הזדמנות שניה לעניין, ולכן עיצוב גראפי טוב יעביר באופן מדוייק את המסרים והעולמות האינטואיטיבים הנכונים, לצרכנים הנכונים ובמבט אחד.

אנחנו מאמינים, אחרי ניסיון ומחקר של קרוב לשני עשורים, שלמדנו איך עושים את זה.

וזהו בדיוק צ'ופר החודש שלנו: 

נשמח להעניק לבעלי עסקים ומנהלי שיווק שרוצים למתג מוצר חדש או לרענן מיתוג למותג קיים 
סדנאות עיצוב ומיתוג מתנה!

 לפרטים נוספים ובדיקת אפשרות לקבלת ההטבה לחצו כאן

 

להצטרפות לרשימת הניוזלטר לחץ כאן   /  Be our friend on F  /  www.imageart.co.il  /  צור קשר

 

 

 

המשך קריאת מדורים

>> כשעיצוב פוגש שיווק

על העיצוב לתרום למטרות השיווקיות של המותג, להעביר את ערכיו בצורה אופטימלית ואינטואיטיבית, להתאים ולתרום לדימוי של המותג או לדימוי שנכון למותג לשוות לעצמו. חשוב שעבודת העיצוב לא תהיה רק אינטואיטיבית וללא סימוכין והצדקות לחפיפה מלאה בין המוצר המוגמר לבין המטרות שהוגדרו בבריף העיצוב.

לכן, לאחר קרוב לשני עשורים של ניסיון ומחקר בתחום, הסטודיו שלנו גאה (ממש כמו ילד יומהולדת) להציג את ImageArt Lab – מעבדת הרעיונות של אימג'ארטב"מעבדה" אנו לומדים לעומק, בשיטת עבודה יחודית, את הלקוח, את צרכיו, את ההזדמנויות ואת האיומים בשוק. חוקרים את הסביבה התחרותית ואת לקוחותיו של המותג. 

אנו בוחנים את הרגישויות של לקוחות המותג. האם הם רגישים לאיכות, למחיר, לזמן תגובה, לסוג שירות וכו'. אנו לומדים את התועלות הנתפסות שהמותג יכול להעניק להם- אילו ערכים של המותג נתפסים כתועלות בעיני לקוחותיו. כל זאת בכדי ש"נדבר " איתם בתועלות שהמותג יכול להעניק להם במקום לנהל מולם שיח יהיר שמתאר רק את תכונות המותג, שלרוב, לצערי, שכיח במחוזותינו.

המיתוג והעיצוב נבחנים תמיד ביחס לסביבה התחרותית. בעיצוב אריזה, לדוגמה, נבחן לעומק את סביבת המדף. היכן הוא ממוקם במרחב הקמעונאי- עיצוב אריזה צריך להיות מושפע גם ממיקומה. אריזה שתמוקם ב"אמבטיית" המקרר צריכה לקבל דגש בחלקה העליון, מאחר ובעיקר החזית העליונה היא שנחשפת לציבור הקונים. מוצר שממוקם במדף גבוה או נמוך, צריך לקבל ביטוי לכך בעיצוב אריזתו.

כך גם לגבי ה"רעש השיווקי" שעושים המתחרים – האם בסביבה של עיצוב מוצרים צבעוני ורעשני נכון להתיישר לפי הנורמה הזו או אולי דווקא עיצוב שקט ונקי יעשה את העבודה ויבלוט על-פני מתחרים? מה לגבי מוצרים שממוקמים בקו קופות? מאחורי וטרינה? וכו'

בקיצור חברים, האומנות של העיצוב הגראפי משלבת כמה דצפלינות ולכן היא אומנות מורכבת במיוחד.

יש להבין ולחוש אסטתיקה, להבין פסיכולוגיה צרכנית, שיווק ומכירות. בסופו של דבר עיצוב טוב ועשוי  למשעי יהיה אסתטי, מושך ויפה, אבל גם ומעל הכל - אפקטיבי.

תוכלו ללמוד עוד על השיטה – כאן

הא, ועוד משהו... החודש אנו מחלקים 4 סדנאות עיצוב חינם לבעלי עסקים ומנהלי שיווק! - רוצים גם? לחצו כאן

 

 
 
>> ויטרינה

מדור "הויטרינה" הוא כמו חלון ראווה בהיר ונוצץ לעבודות של סטודיו אימג'ארט. את הבמה הזו ננצל פחות כדי להתרברב (למרות שיכולה בטעות להשתרבב לנו מידי פעם התרברבות קלה?) ויותר כדי להציג עבודות מיוחדות עם סיפור מעניין מאוחריהן או עבודות שתהליך העבודה שלהן היה יוצא דופן.

והפעם, קצת על תהליך של רענון לוגו לחברה ותיקה בתנאי שוק משתנים, על חברה ומותג חדשים שמחפשים בידול בשוק שנראה על פניו צפוףכמה מילים ותמונות על פיתוח מוצרים לשווקים בינלאומיים ועוד...

כמו בני אדם, גם מותגים צריכים לרענן את הסטייל והדימוי שלהם אחת לתקופה בכדי להשאר עדכניים ומסקרנים. הדימויים החברתיים משתנים על פני סאקלה של זמן ושימוש בדימוי מסויים יכול להפסיק להיות רלוונטי ואף להסב נזק ברבות הזמן.

ראו דוגמה על מקרה כזה בדיוק באייטם הבא או כאן


 

שאברב - היא החברה הותיקה ביותר בארץ המשווקת שואבי אבק מרכזיים לבית מבית אלקטרולוקס העולמית-המערכת שלהם מוטמעת בתשתית של המבנה ממש כמו צנרת המים, הניקוז והחשמלמעין שואב אבק בתוך הקיר.מוצר נוח ומגניב!

לאחרונה החליטו במחלקת השיווק להניע מהלכים שיווקיים לחדד ולעדכן את ערכי הליבה וכמובן גם לרענן את המיתוג הויזואלי של החברה והלוגולצורך הובלת המהלך חברנו בסטודיו אימג'ארט לדודי מנביץ, מאושיות השיווק והאסטרטגיה הבכירות בארץ וכמובן מנכ"ל החברה, אפי חיו.

מכיוון שהחברה בעלת מוניטין רב שנים מול קהל המטרה שלה  היה חשוב לנו, באופן טבעי, לשמר חלק מהנראות הויזואלית שאפיינה את החברה ועם זאת לעדכן מעט את הגוונים וכמובן את הגופנים והשפה האיקונית.

המהלך מראה סימני הצלחה ועליות במכירות ובנוסף החברה קיבלה שבחים רבים ממנהלי השיווק של חברת אלקטרולוקס העולמית. מנהלי שאברב הוזמנו לנאום בכנס שיווק בינלאומי של אלקטרולוקס, אודות המהלך המוצלח.

 

לפני


ואחרי


 

ברבריא - בימים אלו שוטפים את מדפים בקיוסקים וברשתות השיווק סדרת המוצרים הנפלאים של ברברי.

חטיפי בריאות טבעיים (אבל טבעיים באמת ולא כגימיק שיווקי) בתהליך שערך כשנה.
יחד עם  עמיר לוי, יועץ שיווקי מהמנוסים בתחומו, חקרנו את התחום בארץ ובחו"ל והובלנו מהלך שיווקי ופיתוח של סדרת חטיפים טבעיים ואיכותיים במיוחד.

המהלך כלל בחירת שם, מיתוג, עיצוב שפה גראפית, צילום, עיצוב אריזות ואמצעי נראות ומכירה ותכנון אתר אינטרנטבעזרת עמיר לוי נוצר שיתוף פעולה בין ברברי ללקוח נוסף של סטודיו אימג'ארט- אסם. וכך בצעד יוצא דופן חברת אסם תפיץ את סדרת מוצרי ברבר, מהלך שיחזק את כוחו של המותג החדש ותסייע לו בקרב הקשה על המדף.
בנוסף ובמקביל, תכננו, עיצבנו וביצענו אדפטציה למוצר וסדרת מוצרים לשוק האמריקאי.

 

 


 

1884 אירועי בוטיק- מקום באמת קסום לאירועי בוטיק מיוחדים הממוקם ברחוב ה"בילויים" בגדרה, הידוע ביחודיותו ואופיו הרומנטי.

החלל ששופץ ועוצב לתלפיות, שוכן במבנה היסטורי משנת 1884 ושירת את ראשוני המתיישבים החלוצים מתנועת ה"בילויים". לאחר שיחזור ברוח התקופה ההיסטורית, הותאם החלל לאירועי בוטיק קטנים עד 120 איש. עבודת העיצוב הגראפי והמיתוג, התיישרה עם המסורת של המקום וכללה מחקר על התקופה ואיסוף חומרים מארכיונים שונים.

 


 

לסיום (ואולי כאן השתרברבה לה התרבבות), כמו אב גאה, חשוב לי להציע הצצה לעבודות סיום של סטודנטים מקורס עיצוב אריזות,
אותו אני מעביר בשנקר הנדסאים.

לעבודות נוספות לחצו כאן

תהנו!

 

>> עבודות שחייבים לראות
"סטאדי קייסמהארץ והעולם

במדור זה נציג כל חודש פוסט חדש שמנתח עבודות עיצוב גראפי יוצאות דופן ומיוחדות מהארץ ומהעולם בנושא מתחלף: עיצוב אריזה, כרטיסי ביקור, לוגו, רענון מיתוג, אמצעי נראות, פרינט, כרזות ועוד..

והפעםעשרה לוגואים גרועים במיוחד!

אז כתבתי (די באריכות), כמה חשובה ראיה רחבה, כוללת ואינטר-דצפלינארית, כאשר ניגשים לבצע עבודה של עיצוב גראפי, בטח ובטח, שמדובר בעיצוב לוגו, שכל המיתוג והדימוי של המוצר או החברה נבנים סביבוכמו שיש הרבה מעצבים מוכשרים ומקצועיים, יש גם לא מעט שאינם כאלה ולכן לא חסרים לוגואים בעייתייםמאחר וה"מבחר" באמת רב, עלה הצורך לחלק לקטגוריות. אותי הצחיקו והטרידו במיוחד (בו-זמנית) הלוגואים הגרועים מקטגוריה שנקרה לה "אברים מוצנעים ומעשים מגונים".

אז בבקשה... ומעניין מה פרויד היה אומר על זה:

 

לוגו של מחלקת הנוער בכנסייה הקטולית. דווקא בכנסיה שנודעה בשערויות של מין הומוסקסואלי, פדופיליה וניצול של קטינים ע"י כמריםהלוגו עוצב בשנת 1973 וזכה בפרס עיצוב ע"י מועדון הארטדיירקטורים בלוס אנג'לס. מצחיק ומעניין לראות איך הפרספקטיבה משתנה על פני זמן. הלוגו מאוזן ונקי וכל ההבדל בין הצלחה לכישלון נובע מהאסוציאציה של הצופים והפרשנות האוטומטית שלהם של לאן פונות פניו של הילד. יש להניח שב-73 הצופה הממוצע פירש שפניו של הילד מופנות כלפי חוץ ואילו היום דווקא פנימה לאבריו המוצנעים, יותר או פחות, של הכומר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ובאותו עניין.. כמה בטוח נראה לכם "המקום הבטוחהזה?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מרפאה בארלינגטון ארה"בזה כבר קצת יותר בוטה ובאמת שהמעצב לא יכול להאשים את הלך הרוח הציבורי שהשתנה על פני סקאלת הזמן. כנראה שגם 20 שנה קדימה או אחורה בזמן עדיין יצרו תחושה לא נעימה אצל הצופה.

 

 

 

 

 

זו אמורה להיות האות k שמסמלת שם של מרפאה ביפן. נסיון לא מוצלח ואף מטריד...

 

 

 

 

 

לוגו של מוסד לימודי. הלוגו מדמה את קוי המתאר של המבנה המקורי שמאחוריו מוצבת שמש שוקעתאין ספק שללא שני הקוים השחורים והמעוגלים בראש המבנה הקונוטציה לא היתה כ"כ אמממ... בעייתית.

 

 

 

 

 

 

"המאפיה של אמא״. די ברור מה היתה כוונת המשורר בנוגע לשם העסק אך יותר קשה להבין את מעצב הלוגו ומה הוא בדיוק ניסה להראות. אפשר לומר שהוא קצת החמיץ משהו...

 

 

 

 

 

 

 

מדינת ורמוט ידועה בסירופ המייפל הטבעי האגדי שלה. הכתם הירוק בכרזה הוא בסך הכל איור קוי המתאר של מפת המדינה. ובכל זאת שמצרפים את האלמטים בכרזה לתמונה אחת כוללת, אין כל כך חשק לקנות את הסירופ הזה...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זהו להפעם. 

בפעם הבאה – 10 רענוני הלוגו הטובים בעולם!

 


תמונות הלוגואים נלקחו מהאתרים: www.businessinsider.com, www.google.com,www.hongkiat.com  

 
עוסקים במלאכה: בני מלמד, יפעת ויס לנקרי וספי סמדר